1
Produse

    Cele mai bune sfaturi pentru igiena dentara zilnica

    Cat de des trebuie sa ne spalam pe dinti * Avantajele periei electrice * Cand trebuie schimbate capatul de periaj si periuta de dinti * Alimente recomandate pentru sanatatea dentara *

    Cele mai bune sfaturi pentru igiena dentara zilnica

    Periajul corect, zi de zi:
    5 sfaturi simple cu efecte pe termen lung pentru sănătatea dinților tăi

    În cavitatea bucală există câteva sute de tipuri de bacterii, iar numărul microorganismelor care ne dau dureri de dinți este de ordinul sutelor de milioane, potrivit unui studiu publicat de Societatea Americană de Microbiologie în Journal of Clinical Microbiology (1). Nu este de mirare, în aceste condiții, de ce igiena dentară este esențială pentru sănătatea dinților, în particular, și pentru un organism sănătos, în general.

     

    Pentru a preîntâmpina cele mai frecvente probleme asociate dinților - cariile, gingivita, respirația urât mirositoare, tartrul și placa bacteriană -, trebuie să urmăm câteva sfaturi simple, însă extrem de eficiente.

    1. Spală-te zilnic pe dinți

     

    Este cel mai simplu și cel mai bun sfat pe care îl poți urma pentru îmbunătățirea igienei dentare și pentru sănătatea cavității bucale. Ritmul alert în care ne trăim viața astăzi ne pune uneori în situația de a uita sau de a lăsa pe a doua zi periatul dinților, deși este o măsură importantă de protecție a danturii.

     

    În mod obișnuit, este recomandat să te speli pe dinți de două ori pe zi, dimineața și seara. Cu toate astea, o idee bună este să faci asta după fiecare masă importantă din timpul zilei. Mai ales seara, dacă te-ai spălat pe dinți și apoi ai ieșit în oraș, la o cafea cu prietenii, nu uita de periaj și atunci când revii acasă, înainte să mergi la culcare.

    2. Alege o periuță electrică

     

    Spre deosebire de periuțele de dinți manuale, cu care mai toată lumea este obișnuită, cele electrice au câteva avantaje esențiale atunci când vine vorba despre igiena dentară. În primul rând, sunt mult mai eficiente: o persoană care folosește o periuță manuală face aproximativ 300 de mișcări pe minut, în timp ce o periuță de dinți sonică poate ajunge până la 62.000 de mișcări în același interval de timp.

    În plus, periuțele electrice sunt mai ușor de folosit și de copii sau de persoanele în vârstă, nu necesită efort, îndepărtează placa bacteriană cu ușurință și protejează gingiile.

     

    Un alt avantaj major este faptul că aduc tehnologia modernă în sprijinul utilizatorului. De exemplu, unele periuțe sunt dotate cu timer, altele au conectivitate Bluetooth și senzori care te anunță dacă ai neglijat vreuna dintre zonele cavității bucale.

    Sonicare DiamondClean Smart Periuţă de dinţi sonică electrică cu aplicaţie

    3. Schimbă regulat capetele de periaj

     

    De regulă, periuțele de dinți și, în cazul periuțelor electrice, capetele de periaj trebuie schimbate atunci când perii s-au tocit sau cel mult o dată la 3 luni. Dacă s-au tocit sau și-au pierdut flexibilitatea, perii nu-și mai pot face treaba la fel de bine și pot chiar afecta dantura și gingiile. În plus, pot acumula bacterii - periajul se poate transforma astfel într-o problemă suplimentară pentru dinții tăi.

     

    Dacă folosești o periuță electrică, poți să alegi mai multe capete de schimb, în funcție de rolul specific pe care îl îndeplinesc. Poti opta pentru  capete destinate depigmentarii si  albirii dinților sau pentru cele cu peri moi, pentru dinți sensibili sau pentru persoanele care suferă de afecțiuni ale gingiilor, în timp ce altele sunt create special pentru curățarea limbii.

    4. Folosește apa de gura și mijloace de igienizare interdentară

    Nu este suficient să te rezumi la un periaj dentar frecvent, utilizând cele mai bune soluții pe care le ai la îndemână. Pentru o dantură sănătoasă, este indicat să folosești și alte produse de igienă bucală, iar în această categorie intră apa de gura si mijloacele de igienizare interdentara precum ata interdentara, dusurile sau irigatoarele orale. Ața dentară te va ajuta să scapi de resturile alimentare rămase între dinți sau în zonele greu accesibile în timpul periajului.Este un mijoc bazic, eficient dar considerat dificil de folosit de majoritatea pacientilor. Acelasi rezultat, dar cu efort mult mai mic si fara risc de ranire a gingiilor se poate obtine cu un irigator oral

     

    Pe de altă parte, apa de gură conține substanțe care neutralizează bacteriile și contribuie la prevenirea apariției tartrului dentar sau a altor afecțiuni frecvente, cum este cazul gingivitei. O soluție performantă care combină eficiența aței dentare și rolul apei de gură este irigatorul bucal AirFloss Ultra, un dispozitiv inovator pentru igiena bucală.

    Sonicare AirFloss Intradentar - reîncărcabil

    5. Mănâncă mai multe fructe și legume

     

    Alimentația are un rol important în igiena bucală, pentru că ceea ce mâncăm și bem afectează direct dinții și gingiile, în colaborare cu bacteriile prezente în cavitatea bucală. Știm cu toții că băuturile carbogazoase și cele bogate în zahăr contribuie la apariția cariilor, în timp ce cafeaua și țigările sunt responsabile pentru apariția petelor pe smalțul dinților.

     

    Nu sunt singurele alimente care au un efect negativ asupra dinților. Și amidonul prezent în pâine, biscuiți și cereale poate duce la apariția unor probleme dentare, pentru că astfel de alimente produc acizi. Poți contrabalansa acest lucru consumând fructe și legume cum ar fi merele și morcovii. Și, nu în ultimul rând, nu uita să bei apă după fiecare masă - ajută la elliminarea substanțelor periculoase pentru dinți, rămase în cavitatea bucală.

     

     

    Dacă urmezi sfaturile de mai sus, vei reduce drastic riscul apariției problemelor dentare și te vei bucura, pe termen lung, de o igienă corespunzătoare a cavității bucale. Asta nu înseamnă însă că ai scăpat de medicul stomatolog: mergi pentru control la dentist de cel puțin două ori pe an, chiar dacă nu crezi că este nevoie.

    Bibliografie:

    (1) Journal of Clinical Microbiology - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1287824/

     

     

    Sursa foto: Philips

    Citește în continuare