0

Coş de cumpărături

Momentan nu există articole în coşul de cumpărături.

      Anduranţă, performanţă şi fiabilitate la Dakar 2019


      Xavier de Soultrait, motociclist de raliu sponsorizat de produsele de iluminat auto Philips, ne-a vorbit despre ce este necesar pentru a concura în legendarul raliu Dakar. 


      Antrenament intens pentru unul dintre cele mai dificile raliuri din lume 

      „Avem acelaşi program de antrenament de bază ca toţi atleţii – ciclism, alergare, înot, culturism – pe care îl personalizăm în funcţie de solicitările fizice la care suntem suspuşi. La raliul Dakar, zilele sunt lungi şi pline de acţiune. Ne trezim la 03:00 dimineaţa şi apoi conducem două ore pentru a ajunge la stratul circuitului „Special”. Circuitul Special durează între 4 şi 5 ore într-un soare arzător. Este foarte cald şi foarte solicitant din punct de vedere fizic. Este dificil şi din punct de vedere mental. Dakar durează 10 zile, timp în care acoperim între 500 şi 600 de kilometri. Din acest motiv, este şi una dintre cele mai dificile curse din lume. Trebuie să depui efort până la sfârşit, deoarece de obicei chiar în ultimele câteva zile se află cine sunt învingătorii şi învinşii. Mă perfecţionez şi în materie de orientare când concurez, mă pricep la aşa ceva. Petrec săptămâni exersându-mi abilităţile de orientare, este provocarea mea personală. În Peru, uneori te puteai pierde cu uşurinţă în imensa vastitate a deşertului sau simpla alegere a unei văi greşite te putea costa timp preţios. Orientarea este destul de complexă. Este minunat când există piste. Dar dacă nu există, trebuie să urmezi un traseu indicat într-un ghid automobilistic, în medii nefavorabile şi unde nu poţi pilota în linie dreaptă. Ceea ce face ca găsirea punctelor de reper să fie foarte dificilă. Iar în timp ce te orientezi, trebuie să te şi deplasezi rapid!


      Mecanic şi echipă excelente

      Simpla trecere a liniei de sosire nu este o victorie. Ceea ce contează cu adevărat în acest raliu sunt solicitările la care motocicleta şi componentele pot fi suspuse fără a se defecta. Înlocuirea unui motor înseamnă o întârziere de 15 minute; două înlocuiri te costă o oră. Aşadar, şi tehnologia trebuie să fie din ce în ce mai robustă, durabilă şi eficientă. Întreaga echipă este însoţită de trei mecanici: un inginer pentru sistemele electronice ale motocicletei, care controlează aspecte precum amestecul de combustibil la diverse altitudini şi temperaturi, un tehnician de motor şi un specialist în suspensii. Fiecare pilot are propriul mecanic dedicat pentru gestionarea întreţinerii zilnice. Am folosit mult lămpi de lucru. În primul rând, deoarece putem ajunge noaptea târziu după finalizarea etapelor. În al doilea rând, uneori mecanicii trebuie să lucreze toată noaptea la motocicletă. Lămpile de lucru profesionale de la Philips sunt fantastice: sunt foarte puternice, uşor de manevrat, în special cele frontale pe care le folosim deseori, iar temperatura lor de culoare albă ne permite să vedem ce facem. De multe ori facem ceea ce noi numim „legătură” timp de câteva ore în întuneric, care înseamnă că pornim noaptea de unde ne-am stabilit tabăra pentru a ajunge la începutul etapei. În aceste situaţii, lumina este esenţială. Deseori drumurile sunt înguste, cu animale sălbatice şi numeroase obstacole. Atât pilotul, cât şi motocicleta trebuie să ajungă întregi şi nevătămaţi la linia de start a circuitului Special. Am echipat camioanele mari de asistenţă cu becuri de far de 24 V Philips MasterDuty, cu rezistenţă ridicată la vibraţii şi durată de viaţă îmbunătăţită. În America de Sud, camioanele se pot deplasa o mulţime de kilometri, câteodată chiar şi pe traseul de raliu. 


      Câştigarea unei etape

      Este fantastic să câştigi o etapă. Însă, din punct de vedere strategic, nu reprezintă întotdeauna cel mai bun mod de a câştiga cursa. Când câştigi o etapă, o începi pe următoarea pe primul loc, ceea ce înseamnă că eşti deschizătorul de drumuri şi primul pe traseu. Bineînţeles, astfel le este mai uşor concurenţilor din spatele tău, în timp ce tu poţi pierde mult timp în clasament. Şi ceea ce noi numim „fesh-fesh” creează condiţii foarte dificile. Este un praf foarte fin în care se afundă motocicleta. Nu ştii ce este dedesubt, precum pietre care pot perfora pneul sau care te pot face să cazi. În prima etapă m-am clasat pe locul 3, care a fost cea mai mare reuşită a mea de până acum la Dakar. Acesta a fost primul meu loc câştigat oficial în cadrul unei etape!”

      Orientare sau cum să te asiguri că nu te pierzi în deşert
      Mă pricep la orientare când concurez, sunt bun la asta. Petrec săptămâni exersându-mi abilităţile de orientare, este provocarea mea personală. Practic mult orientarea în deşerturile din Maroc şi America de Sud. Obiectivul este să mă familiarizez cu aproape fiecare locaţie, iar dacă se întâmplă ca următoarea ediţie Dakar să se desfăşoare undeva unde m-am antrenat deja, cu atât mai bine! A şti să te orientezi face parte din întreaga strategie a cursei Dakar.
      În Peru, uneori te puteai pierde cu uşurinţă în imensa vastitate a deşertului sau simpla alegere a unei văi greşite te putea costa timp preţios. Orientarea este destul de complexă. Este minunat când există piste. Dar dacă nu există, trebuie să urmezi un traseu indicat într-un ghid automobilistic, în medii nefavorabile şi unde nu poţi pilota în linie dreaptă. Ceea ce face ca găsirea punctelor de reper să fie foarte dificilă. Iar în timp ce te orientezi, trebuie să te şi deplasezi rapid!
      În fiecare noapte, trebuie să studiezi ghidul automobilistic; îmi ia cam între 4 şi 5 ore. Imediat ce primeşti ghidul automobilistic, acesta este convertit într-o direcţie GPS. În continuare, trebuie să studiezi cu atenţie pentru a te pregăti pentru etapa următoare. Spre exemplu, dacă cunoşti tipul de sol şi rezistenţa acestuia, îţi vei putea alege pneurile. Cu cât ai mai multe informaţii, cu atât ai performanţe mai bune pe traseu. Deseori merg în recunoaştere pe teren.


      Provizii la drum 
      În ceea ce priveşte proviziile, avem 3 litri de apă şi 3 litri de hrană lichidă cu noi, pe lângă încă 3 litri de apă pe motocicletă pentru situaţii de urgenţă. Hrana lichidă constă dintr-o pulbere pe care o amestecăm cu apă, precum cea pe care o iau marinarii pe iahturile de cursă. De asemenea, iau cu mine şi batoane proteice în buzunar. La fiecare 200 de kilometri există un punct de alimentare; folosim până la 12 sau 13 litri de combustibil la 100 de kilometri pe teren moale (avem aproximativ 30 de litri de combustibil pe motocicletă şi trebuie să putem conduce 200 de km). Eu beau între 6 şi 7 litri de apă pe zi.

      O adevărată pasiune 
      Părinţii şi bunicii mei conduceau motociclete. Tatăl meu a concurat la câteva curse regionale, aşa că aveam o motocicletă acasă. Treptat, au început să fie interesaţi şi cei doi fraţi ai mei. Astfel, a devenit o pasiune: singurul meu gând era să conduc motociclete şi să particip la curse. Aveam locuri de muncă sporadice pe perioada vacanţelor şi weekendurilor pentru a-mi plăti motocicleta, echipamentul şi taxele de cursă. Am ajuns să pilotez în campionatul din Franţa, apoi în campionatul european, apoi în Enduro. În final, în Raliul Dakar. După cea de-a doua cursă, Yamaha m-a observat şi m-am alăturat echipei oficiale.
      Visam la Dakar de când eram tânăr, de când l-am urmărit la televizor. Şi iată-mă alături de cei mai buni piloţi din lume şi chiar am câştigat o etapă!


      Înţelegerea şi gestionarea pericolului
      La raliul Dakar, pilotăm cu adevărat repede. Cu toţii ştim că Dakar nu este o plimbare prin parc şi că pot avea loc accidente foarte rapid. Anul trecut, în urma unei căzături, mi-am fracturat cotul în 6 bucăţi. În acea agitaţie nu mi-am dat seama că mi-am fracturat ceva. Dar după 15 kilometri, a trebuit să accept situaţia şi să abandonez raliul.
      Contează să câştigi, dar nu cu orice preţ. Dacă asistenţa medicală nu este aproape şi ai avut accident, eşti în pustietate: mai întâi trebuie să vină să te ia, apoi primeşti îngrijiri medicale. Aceasta poate dura ceva timp. Aşa că trebuie să conduci rapid pentru a câştiga cursa, dar trebuie să ştii cum să te protejezi şi să eviţi accidentele grave.
      Fără un punct fix pe care să se concentreze pe dune, unii piloţi, ca mine, pot suferi de boala dunelor. Este foarte dificilă. Trebuie să te cunoşti foarte bine şi să înveţi cum să o gestionezi. Terapia vestibulară mă ajută să îmi păstrez echilibrul printre dune


      Pentru a afla mai multe: www.philips.com/xavier
      Lider în domeniul soluţiilor de iluminat pentru industria auto, Lumileds dispune de licenţă pentru folosirea mărcii Philips pentru portofoliul său de produse de iluminare şi accesorii auto. De peste 100 de ani, soluţiile de iluminare marca Philips sunt pe primul loc în ceea ce priveşte tehnologia de iluminare auto. Inovaţia de neegalat în proiectare şi standardele de producţie riguroase asigură faptul că atunci când cumperi Philips, cumperi calitate.
       

      Despre Lumileds 

      Pentru companiile din domeniile auto, al dispozitivelor mobile, IoT şi al sistemelor de iluminat care necesită soluţii de iluminat inovatoare, Lumileds este un lider global, cu peste 9.000 de angajaţi, operând în peste 65 de ţări. Lumileds încheie parteneriate cu clienţii săi pentru a-şi optimiza soluţiile de iluminat. 

      Pentru a afla mai multe despre portofoliul nostru de soluţii de iluminat, accesează lumileds.com.

      Te-ar putea interesa şi:

      Descoperă mai multe

      De unde pot fi achiziţionate

      De unde pot fi achiziţionate

      Cumpără produse auto de la Philips din magazinele online sau dintr-un magazin din apropierea ta

      Asistenţă auto

      Asistenţă auto

      Ai nevoie de faruri Philips de schimb pentru maşina ta?

      Autenticitatea produselor Philips

      Autenticitatea produselor Philips

      Cea mai mare prioritate Philips este de a asigura satisfacţie maximă clienţilor care cumpără produse Philips originale

      Cum se înlocuiesc farurile?

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Peugeot 308

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Peugeot 308

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Range Rover Evoque

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Range Rover Evoque

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Mini Cooper Countryman

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Mini Cooper Countryman

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Volkswagen Golf VII

      Cum se înlocuiesc becurile de far pe Volkswagen Golf VII

      Site-ul nostru poate fi vizualizat cel mai bine cu cea mai recentă versiune de Microsoft Edge, Google Chrome sau Firefox.