1
Becuri cu LED cu montare pe vechile instalaţii

Descoperă noile noastre game de becuri cu LED cu montare pe vechile instalaţii

Cu cât vezi mai bine, cu atât te vei descurca mai bine, vei reacţiona mai rapid şi vei fi mai în siguranţă. 

Aşa că nu lăsa întunericul să câştige, alege Philips şi începe să conduci pe timp de noapte cu mai multă încredere şi mai mult control.

Ai o întrebare?

Tot ce trebuie să ştii despre luminile cu LED poţi găsi aici!

Ai o întrebare? Descoperă răspunsuri de la experţii noştri în lumini cu LED. 

Ce este un bec cu LED cu montare pe vechile instalaţii? La ce este folosit?


Este o soluţie pentru şoferii care doresc să-şi înnoiască soluţiile de iluminat pentru a-şi înlocui becurile cu

halogen/tradiţionale.

Din punctul de vedere al utilizării, trebuie efectuată o separare între luminile de interior şi cele de exterior:

  • Interior:
  • Exterior:
Care este diferenţa dintre gamele Vision şi X-tremeUltinon?


Două aspecte diferenţiază aceste 2 game: o performanţă îmbunătăţită pentru X-tremeUltinon, cu tehnologie cu LED

de ultimă generaţie şi o durată de viaţă mai bună pentru X-tremeUltinon.

Cum se calculează durata de viaţă a unui bec cu LED?


Vorbind în termeni generali, cea mai vulnerabilă piesă a unui LED este placa de circuite imprimate, deoarece se încălzeşte foarte mult şi trebuie răcită corespunzător pentru a nu-şi diminua performanţele.

Prin urmare, calculăm întotdeauna durata de viaţă a unui LED pe baza plăcii de circuite imprimate.

Care este scopul cutiei elementului de acţionare?

Aceasta ia tensiunea autoturismului (12 V) şi o converteşte în orice tensiune este necesară pentru ca LED-ul să funcţioneze corespunzător
Care este în general primul lucru care se defectează la un bec cu LED?

În primul rând, construcţia unei lămpi cu LED este esenţială pentru a-i menţine performanţa optimă pe întreaga durată de funcţionare. Deoarece căldura este o problemă majoră pentru LED-uri, sistemul pentru răcirea LED-ului este o piesă critică (ventilator şi/sau disipator termic). Becul trebuie să fie instalat în mod corespunzător în cadrul farului, astfel încât să nu se deplaseze şi/sau să nu se deterioreze în timpul condusului.
De ce ar trebui să cumpăr acest produs?


Avantajele acestei game sunt numeroase:

  • Poţi înlocui un bec tradiţional pentru a beneficia de o tehnologie de iluminare de ultimă oră (nu trebuie să înlocuieşti în întregime farul şi nici să cumperi un autoturism nou echipat exclusiv cu LED-uri)
  • Vei beneficia de vizibilitate mai bună pe şosea, pentru siguranţă sporită atât pentru tine, cât şi pentru ceilalţi şoferi
  • Vei avea lumini mai albe şi elegante pentru a conferi autoturismului un aspect proaspăt; în plus, luminile se vor potrivi cu luminile de zi ale autoturismului
  • Vei beneficia de o durată de viaţă mai mare a becului, ceea ce înseamnă vă vei economisi costurile înlocuirii becurilor tradiţionale la fiecare 1-3 ani
Gama de becuri cu LED Philips este ecologică?


Da, gama de becuri cu LED Philips contribuie la protecţia mediului prin:

1. Economii semnificative de energie, consumând, în general, mai puţine resurse şi generând mai puţin CO₂

2. Respectarea deplină a prevederilor RoHS/REACH, ceea ce înseamnă că nu conţin niciun material periculos care să fie dăunător pentru mediu

3. Durată îndelungată de funcţionare, ceea ce înseamnă că nu există deşeuri rezultate din înlocuiri inutile şi costuri inutile pentru sistem, fiind totodată redus şi consumul de resurse generale.

Pot economisi bani înlocuind luminile cu LED-uri?

Da, LED-urile Philips au o durată de viaţă extinsă, ceea ce înseamnă că economiseşti costul şi reduci stresul înlocuirilor frecvente ale becurilor, care survin în medie la fiecare 1-3 ani. În plus, un bec cu LED utilizează semnificativ mai puţină energie (de ex., un bec H4 cu halogen consumă 55 W, în timp ce un bec H4 cu LED consumă 23 W).
Cum pot să disting becurile Philips/Lumileds originale de cele false?

Ori de câte ori cumperi un bec cu LED Philips cu montare pe vechile instalaţii pentru faruri, îi poţi verifica autenticitatea online, folosind codul menţionat pe eticheta de combatere a contrafacerii. Aceasta îţi oferă o asigurare că achiziţionezi un bec cu LED Philips original.
Cum pot afla dacă becul cu LED cu montare pe vechile instalaţii este compatibil cu farul meu?


Pentru a verifica compatibilitatea becului cu LED cu montare pe vechile instalaţii cu autoturismul tău:

1. Măsoară diametrul farului şi spaţiul disponibil în spatele dispozitivului de fixare a farului. Pentru a putea instala becul cu LED cu montare pe vechile instalaţii, vei avea nevoie de un diametru de minimum 60 mm şi un spaţiu de 70 mm în spatele dispozitivului de fixare.

2. Verifică dacă nu cumva conectorul este utilizat şi ca suport al becului. Dacă este aşa, nu vei putea instala becul cu LED cu montare pe vechile instalaţii. Dacă ai nelămuriri, consultă distribuitorul/instalatorul.

Care sunt avantajele designului LED-ului Philips?


Designul LED-ului Philips este brevetat. Construcţia becului cu LED Philips este unică şi oferă numeroase avantaje:

1. Este optimizată pentru a asigura beneficii din punctul de vedere al performanţei şi al duratei de viaţă

2. Modelul fasciculului este perfect ajustat pentru a distribui lumina acolo unde este necesară

3 LED-urile (cipurile) sunt poziţionate exact ca la un bec tradiţional, reproducând perfect aceeaşi distribuţie a luminii

4. Oferă LED-urilor robusteţe suplimentară: sunt rezistente la şoc, la umezeală şi la supratensiuni tranzitorii.

Ce înseamnă magistrala CAN?

Aceasta înseamnă magistrală Control Area Network (reţea de control zonal) şi monitorizează stările vehiculului în timpul operaţiilor. Majoritatea modelelor europene noi sunt echipate cu magistrală CAN, prin urmare Philips îţi recomandă ferm să întrebi distribuitorul înainte de achiziţie cu ce sistem este echipat autoturismul tău.
Care este înţelesul „AirFlux”, „CeraLight” şi „SafeBeam”?
 
  • Safebeam: proiectează lumina exact acolo unde îţi este necesară pentru propria siguranţă (fără a orbi şoferii de pe sensul opus). Valoarea Figure Of Merit (FOM - factor de calitate => lumină proiectată pe şosea) este în conformitate cu ECE R112.
  • Airflux: cele mai recente sisteme de gestionare a căldurii cu răcire activă (H7) şi pasivă (H4) pentru durată de viaţă şi performanţă superioare. Utilizăm răcirea pasivă atunci când spaţiul din interiorul farului este suficient de mare pentru a disipa eficient căldura, fără a compromite performanţa. În general, grupul optic al farului H7 este mai mic decât cel al farului H4, aşadar disiparea căldurii trebuie să fie activă pentru a direcţiona eficient aerul cald departe de partea posterioară a LED-ului.
  • CeraLight (specific pentru T10 XU): utilizează componente ceramice pentru cea mai bună gestionare a disipării căldurii, pentru a asigura cea mai mare durabilitate în condiţii extreme.
De ce LED-4 este prevăzut cu un disipator termic, iar LED-7 cu un ventilator?


Iniţial, construcţia unui far pentru un bec H4 şi un bec H7 cu halogen este diferită.

Primul, becul H4 cu halogen este instalat de regulă în farurile de dimensiune mai mare (pentru a acoperi atât funcţia de fază scurtă, cât şi pe cea de fază lungă). Prin urmare, spaţiul din far este suficient pentru a disipa eficient căldura departe de lampă.

Farul pentru un bec H7 are dimensiuni reduse, motiv pentru care este necesară utilizarea unui ventilator pentru a circula mai rapid aerul fierbinte.

Cum pot afla ce LED să folosesc pentru a-mi înlocui becul vechi?

Pentru a afla de ce tip de bec ai nevoie, accesează secţiunea „Găseşte lampa potrivită pentru autoturismul tău” de pe site-ul web Philips. Fiecare bec este însoţit de denumirea ECE asociată. Mai jos poţi găsi tabelul comparativ între becurile cu halogen şi becurile cu LED cu montare pe vechile instalaţii:
Este mai bine să folosesc un kit de conversie Xenon HID sau un LED cu montare pe vechile instalaţii?

Pentru a înlocui lămpile cu halogen ale autoturismului cu lămpi cu xenon, trebuie să schimbi întregul far, ceea ce înseamnă o transformare dificilă şi costisitoare a autoturismului. Folosind un LED cu montare pe vechile instalaţii, vei putea să înlocuieşti doar becul, păstrând farul existent. Chiar dacă performanţa unui kit de conversie xenon este mult mai ridicată decât cea a LED-ului, costul total de întreţinere rămâne în favoarea LED-ului cu montare pe vechile instalaţii.
Este obligatoriu să folosesc un adaptor de magistrală CAN la montarea becului cu LED?

Este recomandat să utilizezi un adaptor de magistrală CAN pentru a evita atât o frecvenţă de semnalizare prea mare, cât şi afişarea unui mesaj de eroare pe tabloul de bord.
Ce înseamnă SMD sau SMT?

Înseamnă Single Mounted Device (dispozitiv montat unic) şi Surface Mounted Technology (tehnologie cu montare la suprafaţă). Se referă la modul în care sunt construite lămpile cu LED şi la modul în care se utilizează LED-urile pentru a difuza lumina în cadrul grupului optic.
De ce cea mai mare parte a concurenţei utilizează cipurile Lumileds?

Acestea sunt în prezent cele mai bune cipuri de pe piaţă din punctul de vedere al performanţei şi al durabilităţii. În plus, acestea sunt cele mai mici cipuri care există în prezent: 16x20 mm, în loc de dimensiunile generale de 35x35 mm sau chiar de 50x50 mm, care au reprezentat un timp îndelungat standardul în industria auto. Datorită acestei dimensiuni, acestea pot corespunde aproape perfect formei şi poziţiei filamentului becului cu halogen pe care îl înlocuiesc.
Identificarea cipurilor LED. Cum le aleg pentru a mă asigura că au aceeaşi temperatură de culoare corelată (CCT) pentru fiecare placă de circuite imprimate?

Ca producător de becuri cu LED, ştim care sunt cele mai bune cipuri LED. Toate becurile cu LED selectate pentru a ne produce lămpile au exact aceeaşi temperatură de culoare, ceea ce înseamnă că ori de câte ori cumperi unul dintre acestea, ai siguranţa că obţii cea mai bună putere luminoasă şi omogenitate optimă.
De ce becurile cu LED Philips nu au magistrală CAN integrată?


La Philips, alegem să avem o magistrală CAN separată din 2 motive:

1. De cele mai multe dăţi, nu este necesară instalarea magistralei CAN

2. Atunci când este necesară, este mai bine să fie separată decât integrată, deoarece dacă este integrată în bec, măreşte lampa şi o face prea costisitoare. Cu excepţia semnalizatoarelor de direcţie pentru care magistrala CAN este obligatorie (vândute automat cu magistrala CAN în cutie), astfel încât semnalizatorul de direcţie să aibă frecvenţa de aprindere corectă, în majoritatea cazurilor nu este necesară montarea sa. Prezentăm mai jos aplicaţiile în care magistrala CAN ar putea fi/este necesară:

  • Semnalizatoare de direcţie (faţă şi spate)
  • Faruri (fază scurtă/fază lungă şi lumini de ceaţă)
  • Lumini de poziţie
Lămpile Festoon de 24 V sunt echipate cu magistrală CAN?

Nu există magistrală CAN pentru lămpile feston de 24 V, deoarece nu este necesară pe toate vehiculele. Dacă este necesară o magistrală CAN pentru a evita mesajul de eroare sau aprinderea intermitentă a luminilor, utilizează magistrala CAN Philips de 21 W.
Este posibilă utilizarea magistralei CAN de 21 W pentru LED-urile de 24 V? Dacă da, câte sunt necesare pentru o lampă?

Indiferent dacă este vorba despre magistrale CAN Philips de 5 W sau de 21 W, acestea nu sunt dedicate special unei singure referinţe. Scopul lor este de a mări puterea în waţi a LED-ului, astfel încât să nu se afişeze mesaje de eroare pentru luminile frontale, să se evite aprinderea intermitentă la aprinderea LED-urilor şi pentru ca semnalizatoarele de direcţie să nu se aprindă intermitent mai rapid decât ar trebui.
Magistrala CAN îndepărtează curentul rezidual în momentul în care lampa se stinge?

Magistralele CAN de la Philips sunt concepute pentru a regla cantitatea de energie în waţi din cadrul sistemului electric, înainte ca aceasta să ajungă la LED. Atunci când LED-ul este stins, energia rămasă este extrasă de magistrala CAN. Prin urmare, LED-ul rămâne stins.
Funcţia de aprindere/stingere progresivă a lămpilor exterioare de pe anumite vehicule este menţinută după instalarea LED-urilor?

Gama de becuri cu LED Philips cu montare pe vechile instalaţii a fost concepută pentru înlocuirea perfectă a sistemului actual de lumini al autoturismului. Aceasta înseamnă că funcţiile de aprindere sau stingere progresivă vor continua să fie disponibile după instalarea becurilor cu LED.
Cum se potriveşte geometria fasciculului în comparaţie cu un bec H4/H8/H11 obişnuit?

Fiecare bec cu LED din gama Philips a fost proiectat pe baza unui bec cu halogen/tradiţional, respectând specificaţiile fiecărei certificări, pentru a asigura un produs fiabil pentru şoferi şi pentru ceilalţi participanţi la trafic în timpul condusului. Geometria farului respectă cu stricteţe geometria lămpii pe care o înlocuieşte.
Pe cutia elementului de acţionare a lămpii cu LED se precizează: „Atenţie: Nu atinge – Suprafaţă fierbinte”. Cât de fierbinte va deveni aceasta? Devine atât de fierbinte încât poate deteriora cablurile sau orice alte componente ale autoturismului situate sub capotă?

Philips recomandă ferm fixarea sigură a cutiei elementului de acţionare cu benzi din plastic pentru a evita deplasarea acesteia în timpul condusului şi ataşarea acesteia de o piesă metalică, în caz că devine fierbinte.
După instalarea unui bec cu LED voi primi un mesaj de eroare pe tabloul de bord?

LED-urile au o putere în waţi mai mică (consum mai redus de energie) decât luminile tradiţionale. Unele autoturisme sunt echipate cu sistem de detectare a luminii pentru a avertiza şoferul că unul dintre becuri s-a defectat. Acest lucru înseamnă că sistemul trimite impulsuri electrice către sistemul electric pentru a verifica funcţionarea luminilor. Aşadar, când sistemele verifică, emisiile de putere sunt prea joase pentru a fi detectate. Pentru astfel de cazuri, Philips a dezvoltat în cadrul gamei sale un sistem pe bază de magistrală CAN, care converteşte puterea şi evită orice mesaj de eroare.
Ce se întâmplă dacă semnalizatoarele de direcţie se defectează?

Dacă se defectează semnalizatoarele de direcţie, dar nu şi magistrala CAN, luminatul intermitent va fi în continuare normal (magistrala CAN va extrage în continuare suficientă energie pentru luminatul intermitent), dar LED-ul nu va mai funcţiona. În acest caz, este necesară o verificare vizuală pentru a detecta dacă lampa funcţionează în continuare.
Cum înlocuiesc becul incandescent cu un bec cu LED? Este dificil?

Întreaga gamă de becuri Philips cu LED cu montare pe vechile instalaţii este compusă din becuri pentru înlocuirea celor cu halogen şi convenţionale, deci sunt uşor de înlocuit. Trebuie să urmezi indicaţiile din ambalaj sau de pe acesta. În plus, înainte de achiziţie, asigură-te că grupul optic este potrivit pentru becul cu LED din punctul de vedere al spaţiului.
Becul cu LED nu se aprinde după instalare. Cum pot rezolva această problemă?


Dacă becul cu LED nu se aprinde, poate fi nevoie să îi „inversezi polaritatea” prin întoarcerea LED-ului. Becurile cu LED funcţionează ca bateriile, cu o polaritate pozitivă şi cu una negativă. Dacă becul cu LED nu se aprinde, nu trebuie decât să scoţi becul, să inversezi direcţia şi să-l remontezi conform indicaţiilor şi ilustraţiilor de mai jos:
1. Scoate becul cu LED din soclu

2. Întoarce becul cu LED

3. Introdu becul cu LED înapoi în soclu

4. Verifică dacă becul cu LED se aprinde

De ce adaptor pentru magistrala CAN am nevoie: de 5 W sau de 21 W?

Magistrala CAN de 5 W se utilizează pentru luminile interioare şi pentru iluminarea plăcuţei cu numărul de înmatriculare. Adaptorul magistralei CAN de 21 W se utilizează pentru luminile exterioare, precum lumini de poziţie şi faza lungă/scurtă a farurilor. Consultă întotdeauna puterea în waţi a lămpii cu halogen/tradiţionale care va fi înlocuită. De exemplu, un bec P21W consumă de regulă 21 W, în timp ce un bec LED-RED [≈P21W] produs de noi are o putere în waţi de 1,9 W. Diferenţa este de 21 W-1,9 W = 19,1 W. Aceasta înseamnă că, pentru a compensa această diferenţă de putere în waţi, trebuie să utilizezi o magistrală CAN Philips de 21 W.
Cum instalez un adaptor pentru magistrala CAN pentru LED?

Dacă se afişează un mesaj de eroare pe tabloul de bord, dacă luminile se aprind intermitent rapid sau autoturismul trece în modul de avarie după instalarea unui bec cu LED, este indicat să achiziţionezi şi să instalezi un adaptor Philips pentru magistrala CAN. Consultă imaginea de mai jos pentru instrucţiuni de instalare a adaptorului pentru magistrala CAN:
De ce apare această problemă de polaritate la becul cu LED?

Becurile incandescente obişnuite pot extrage curentul în orice direcţie, nu există borne „pozitive” sau „negative” pe bec. Becul va funcţiona indiferent de direcţia în care este introdus. Cu toate acestea, becurile cu LED extrag curentul numai într-o singură direcţie. În principiu, această situaţie poate fi comparată cu bateriile care au o bornă pozitivă şi una negativă. Aşadar, dacă becurile cu LED sunt introduse incorect, acestea nu vor funcţiona. Soluţia este pur şi simplu de a inversa becul cu LED.
După instalarea becurilor cu LED, autoturismul meu prezintă erori de aprindere intermitentă rapidă, ca şi cum becul s-a defectat?

Mesajele de eroare apar deoarece puterea în waţi a becului cu LED este mult mai scăzută decât cea a becurilor tradiţionale, motiv pentru care un sistem de avertizare privind întreruperea alimentării poate să nu detecteze becul. Dacă semnalizatoarele autoturismului se aprind intermitent rapid după instalarea unui bec cu LED, este indicat să achiziţionezi şi să instalezi un adaptor Philips pentru magistrala CAN.
După instalarea becurilor cu LED, autoturismul meu nu porneşte. Ce ar trebui să fac?

După instalarea becurilor cu LED, unele autoturisme trec în modul de avarie. LED-ul are o valoare diferită a rezistenţei faţă de un bec incandescent, aşadar computerul autoturismului caută valoarea rezistenţei pentru becul incandescent. Acesta este motivul pentru care autoturismul trece în modul de avarie după instalarea becurilor cu LED: acesta înştiinţează şoferul că ceva nu funcţionează. Din fericire, acest lucru se întâmplă rar, iar problema poate fi rezolvată. Verifică mai întâi dacă modul de avarie este cauzat de becurile cu LED, înlocuindu-le din nou cu becuri incandescente. Dacă autoturismul funcţionează bine, modul de avarie a fost cel mai probabil cauzat de becurile cu LED. Aceasta înseamnă că este necesară o rezistenţă de încărcare, o magistrală CAN.
La instalarea unui bec cu LED pentru semnalizatoarele de direcţie, frecvenţa de aprindere intermitentă rămâne aceeaşi ca pentru becurile tradiţionale sau creşte?


În fiecare casetă a semnalizatoarelor noastre de direcţie asigurăm două magistrale CAN, care trebuie instalate pentru a asigura că becurile cu LED se aprind intermitent cu aceeaşi frecvenţă ca lampa tradiţională. Dacă aceste magistrale nu sunt instalate, becurile cu LED se vor aprinde intermitent mai rapid, ca şi cum unul dintre becuri ar fi defect.


Reţine: ataşează întotdeauna în siguranţă adaptorul magistralei CAN de o piesă metalică pentru a evita deplasarea lămpii şi deteriorarea vehiculului.

Care sunt riscurile legale în cazul în care conduc un vehicul echipat cu becuri cu LED pe şosea?

Riscurile variază de la o ţară la alta, dar în general rişti să-ţi pierzi permisul de conducere şi asigurarea maşinii şi să fii amendat.
De ce sunt concepute special pentru raliuri şi pentru piste de cursă?

Cu excepţia autoturismelor care sunt deja dotate cu LED-uri de producător, înlocuirea becurilor cu halogen cu LED-uri nu este permisă şi nu este certificată ECE, deoarece „carcasa” lămpii nu a fost fabricată pentru aceste scopuri, nereflectând astfel perfect lumina pe drumurile unde este necesară certificarea.
Va trece testul ITP?

Gama de becuri cu LED Philips a fost concepută pentru a înlocui tehnologia tradiţională iniţială de pe autoturism, fără nicio modificare a vehiculelor. În ciuda performanţei şi a aspectelor tehnice ca urmare a certificării ECE, deoarece aceasta nu este tehnologia originală şi este concepută numai pentru utilizare pe drumuri neamenajate, nu ar trebui să fie necesară trecerea testului ITP.
Care este motivul pentru care nu este încă legală utilizarea pe scară largă a LED-urilor pe toate drumurile?

Gama de becuri cu LED Philips cu montare pe vechile instalaţii a fost concepută pentru înlocuirea tehnologiilor cu halogen/tradiţionale din grupurile optice care au fost certificate pe baza certificării acestor tehnologii cu halogen/tradiţionale. În prezent, nu există nicio certificare care să poată fi aplicată becurilor cu LED cu montare pe vechile instalaţii, motiv pentru care utilizarea lor pe şosea nu este legală.
Care este reglementarea specifică pe care trebuie să o îndeplinească becurile cu LED?


În prezent, nu se aplică o certificare ECE pentru înlocuirea becurilor cu halogen cu cele cu LED. Certificările ECE care există în prezent sunt numai pentru lămpile (cu halogen, cu xenon, cu LED) din grupuri optice care au fost dezvoltate în conformitate cu aceasta:

  • ECE R37 pentru halogen
  • ECE R99 pentru xenon
  • ECE R128 pentru LED
Care este impactul standardului R128 şi de ce becurile cu LED Philips nu îl îndeplinesc?

ECE R128 este certificarea grupului optic cu LED, ceea ce înseamnă că farul a fost dezvoltat special pentru o sursă de lumină LED. Astfel, nu se aplică becurilor cu LED cu montare pe vechile instalaţii utilizate pentru a înlocui lămpile cu halogen certificate în baza ECE R37.
Consecinţă legală pentru client pentru vânzarea de becuri cu LED


În funcţie de ţara din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, sancţiunile legale pot fi după cum urmează:

  • Sancţiuni monetare
  • Retragerea produsului şi oprirea vânzărilor
  • Alte sancţiuni, precum suspendarea activităţii sau sancţiuni penale
Atunci când pe şosea se observă un vehicul echipat cu LED-uri, cine este responsabil pentru această încălcare a regulilor, clientul sau distribuitorul/magazinul?

În ţările în care sunt în vigoare clauze de exceptare pentru drumurile neamenajate, clientul este singurul responsabil pentru utilizarea pe şosea a becurilor cu LED cu montare pe vechile instalaţii, deoarece acesta a fost avertizat de Lumileds şi de partenerii săi printr-o denegare clară de responsabilitate privind riscurile potenţiale.
Cum să dovedeşti că un bec cu LED este legal (alţi furnizori oferă LED-uri afirmând că sunt legale?)

Nu există în prezent niciun produs cu montare pe vechile instalaţii care să fie legal în Europa, cu excepţia cazurilor în care lămpile dezvoltate sunt etanşate în grupul optic şi combinaţia soluţiei cu montare pe vechile instalaţii şi a grupului optic a fost validată. Aceasta înseamnă că, pentru fiecare vehicul de pe şosea, trebuie efectuat un test complet pentru a fi certificat (de ex., Osram cu grup optic cu LED Golf VII). Această certificare ECE este R48.
Important: Această lumină cu LED cu montare ulterioară este special proiectată şi destinată exclusiv utilizării off-road, de exemplu, pentru raliuri şi „racetrack”, aşadar trebuie efectuată o verificare tehnică înainte de instalare.
Utilizarea luminii cu LED cu montare ulterioară pe vehiculele care circulă pe carosabil nu este permisă de lege. Lumileds nu îşi asumă responsabilitatea şi/sau răspunderea.
Este responsabilitatea ta să te asiguri că utilizarea luminilor cu LED cu montare ulterioară respectă cerinţele legale aplicabile. Concepute pentru piste de raliu și pentru curse. Nu este destinată utilizării pe drumurile publice.
Farurile cu LED cu montare ulterioară şi luminile de semnalizare exterioară nu pot fi comercializate în Germania, Spania, Slovacia, Cipru, Marea Britanie,Ţările de Jos, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Letonia, Luxemburg, Malta şi Slovenia.

De ce să alegi lămpile Philips?

performanţă-de-iluminare
Performanţă optimă de iluminare pentru siguranţa şi confortul tău
certificare-ece
Omologare şi certificare DOT/SAE şi ECE
performanţă-fiabilă
Echipamente originale pentru cea mai de încredere performanţă
produse-fără-mercur
Durabilitate: produse fără plumb şi fără mercur - pentru că ne pasă