Îngrijirea mamei şi copilului
Îngrijirea mamei şi copilului

Opţiuni de alimente solide pentru bebeluşul tău

De la vârsta de nouă luni, poţi începe să oferi micuţului tău o mare varietate de alimente, inclusiv alimente sub formă de batoane, cum ar fi bastonaşele din legume crude.

Cum se prepară alimentele pentru bebeluşi

Chiar dacă trebuie să îţi ajuţi încă bebeluşul să mănânce, este o idee bună să îl încurajezi să înceapă să se hrănească singur la ora mesei. Dacă aduci la masă unele varietăţi, cu diferite culori sau texturi, acest lucru te va ajuta să menţii interesul bebeluşului tău atunci când încerci tipuri noi de alimente.

Nu uita că burticile se umplu uşor, prin urmare, chiar dacă bebeluşul are nevoie de energie, evită în general să îi dai mese care să constea numai în alimente bogate în fibre, precum pâinea neagră sau integrală. 

Grăsimile sunt importante pentru producerea de energie şi conţin vitamine valoroase precum vitamina A. Nu da lapte, brânză şi iaurt cu conţinut redus de grăsime bebeluşilor sub vârsta de doi ani.

În al doilea an de viaţă, este destul de frecventă respingerea de către bebeluşi a alimentelor noi sau a alimentelor care poate i-au plăcut înainte. Vestea bună este că dacă oferi o varietate mare de alimente în această etapă, vei reduce posibilitatea ca bebeluşul tău să treacă printr-o fază agitată în timpul creşterii. 

Chiar dacă copilul tău devine mofturos la mâncare, majoritatea copiilor învaţă în cele din urmă să mănânce alimentele pe care văd că le consumă părinţii lor şi alţi copii. Acesta este motivul pentru care ajută să mănânci cu bebeluşul tău cât mai des şi să organizezi unele mese cu alţi copii. Acest lucru îi va ajuta şi să îşi dezvolte abilităţile sociale.

Orar pentru mesele bebeluşului pentru trei zile

Ziua 1

Mic dejun:

Fulgi de porumb cu kiwi

Prânz:

Curry de pui cu orez şi conopidă gătită la aburi

Iaurt amestecat cu piure proaspăt de mango

Cină:

Paste cu sos de ardei dulce

Cremă de ouă şi zmeură

Bastonaşe din alimente:

Felii de kiwi, bucheţele de conopidă, bastonaşe din pâine, bucăţele de paste fierte

Ziua 2

Mic dejun:

Musli cu afine pentru bebeluşi

Prânz:

Paste cu sos Bolognese

Secţiuni de clementine

Cină:

Peşte şi tartă de cartofi cu legume sotate

Smoothie de piersici şi zmeură

Bastonaşe din alimente:

Afine, bucăţele de paste fierte, bastonaşe din legume sotate

Ziua 3

Mic dejun:

Omletă pe felii de pâine prăjită

Prânz:

Miel cu cuşcuş şi legume gătite la aburi

Budincă de orez

Cină:

Sparanghel cu brânză feta

Căpşuni

Bastonaşe din alimente:

Bucăţi de pere coapte, bastonaşe din legume gătite la abur, roşii cherry

Te rugăm să fii conştientă de faptul că informaţiile oferite în aceste articole sunt doar sfaturi cu caracter general şi nu trebuie considerate în niciun caz ca un substitut al sfaturilor medicale de specialitate. Dacă tu, familia sau copilul tău prezentaţi simptome sau condiţii grave sau persistente, apelează la asistenţă medicală de specialitate. Philips Avent nu poate fi făcut răspunzător pentru nicio daună care ar putea rezulta în urma utilizării informaţiilor furnizate pe acest site web.

Produse corelate

Sfaturi corelate

Reţete uşoare pentru copii

Reţete uşoare pentru copii

Alimentaţia copiilor mici – un regim echilibrat

Alimentaţia copiilor mici – un regim echilibrat

Sterilizarea accesoriilor de hrănire a bebeluşului

Sterilizarea accesoriilor de hrănire a bebeluşului

Sugestii pentru ora de masă a copilului mic

Sugestii pentru ora de masă a copilului mic