Îngrijirea mamei şi copilului
Îngrijirea mamei şi copilului
Philips AVENT - Eating well while breastfeeding

Alimentaţia adecvată în timpul alăptării

Este important să urmezi regimul alimentar de alăptare variat şi sănătos pe care l-ai respectat în timpul sarcinii.

Philips AVENT - Eating well while breastfeeding

A produce lapte matern pentru a satisface un nou-născut flămând este un lucru dificil şi îţi ia multă energie - în jur de 500 de calorii pe zi. Aşadar încearcă să mănânci puţin mai mult decât de obicei. Dacă mănânci prea puţin, corpul tău va produce totuşi lapte de bună calitate, însă te vei simţi fără vlagă. Aceasta îţi poate încetini de asemenea recuperarea organismului după travaliu.

Regimul tău alimentar de alăptare - hrănirea suficientă

Încearcă să iei una sau două gustări energizante în cursul zilei, împreună cu cele trei mese principale ale tale. Poţi încerca un sandviş cu şuncă sau cu pui, brânză pe pâine prăjită sau fructe uscate şi nuci (atâta timp cât nu ai un istoric de alergii la arahide în familie). Printre opţiunile bune se numără iaurtul, cerealele sau supele proaspete.

Alimente bogate în fier

Este posibil să ai nevoie de suplimente de fier dacă descoperi că ai niveluri scăzute de fier - acestea chiar te ajută să reduci oboseala. Poţi adăuga şi alimente bogate în fier la regimul tău alimentar de alăptare, precum carnea roşie, cerealele fortificate, gălbenuşurile fierte tari şi legumele verzi. Vitamina C ajută organismul să absoarbă fierul din ouă, legume şi cereale, aşadar nu uita să incluzi alimente precum cartofii, citricele, roşiile şi ardeii.

Alimente de consumat în cantitate moderată

Se consideră că unele alimente pot provoca probleme pentru bebeluşi atunci când se transmit prin laptele matern. Printre acestea se numără: prea multe gaze, simptome de colici şi chiar diaree. De regulă sunt vinovate roşiile, citricele sau fructele în exces, usturoiul şi ceapa crudă, varza şi varza de Bruxelles, căpşunile, ciupercile, băuturile acidulate, alimentele condimentate, ciocolata şi toate leguminoasele. Nu trebuie să le elimini complet, consumă-le cu moderaţie şi exclude-le numai în cazul în care crezi că îi provoacă probleme bebeluşului tău.

Uneori, sensibilitatea la produsele lactate poate provoca simptome de tipul colicilor bebeluşului tău. Dacă te gândeşti să renunţi la produsele lactate pentru o vreme, solicită mai întâi sfatul unui medic pentru a te asigura că îţi mai asiguri încă substanțele nutritive vitale de care ai nevoie tu şi bebeluşul tău.

O altă indicaţie bună este să încerci să eviţi prea multă cafeină în ceai, cafea, cola şi alte băuturi răcoritoare. În caz contrar, te poţi alege cu un bebeluş irascibil şi fără somn.

Te rugăm să fii conştientă de faptul că informaţiile oferite în aceste articole sunt doar sfaturi cu caracter general şi nu trebuie considerate în niciun caz ca un substitut al sfaturilor medicale de specialitate. Dacă tu, familia sau copilul tău prezentaţi simptome sau condiţii grave sau persistente, apelează la asistenţă medicală de specialitate. Philips Avent nu poate fi făcut răspunzător pentru nicio daună care ar putea rezulta în urma utilizării informaţiilor furnizate pe acest site web.

Produse corelate

Sfaturi corelate

Sfaturi pentru alăptare

Sfaturi pentru alăptare

Sfaturi pentru hrănirea cu biberonul

Sfaturi pentru hrănirea cu biberonul