Viitorul asistenţei medicale personalizate

Una dintre marile dileme legate de asistenţa medicală a secolului 21 se referă la modalitatea de a asigura populaţiei îmbătrânite acces la îngrijire în vremuri în care infrastructurile spitaliceşti sunt mai solicitate ca niciodată. Philips şi Banner Health au introdus un program prin care analizează şi creează soluţii inovatoare menite să rezolve această problemă.

Pionieri ai asistenţei medicale personalizate

 

Vi-i prezentăm pe Helen şi Ralph McCurdy. Cei doi sunt căsătoriţi de 64 de ani, însă acum suferă de o serie de afecţiuni cronice. Datorită unui program de asistenţă unic conceput de Philips şi Banner Health din Arizona, acum ei beneficiază de cea mai bună asistenţă medicală fără a fi nevoiţi să iasă din casă.

Confortul de acasă

Vezi cum telemedicina inovatoare ajută doi bătrâni să convieţuiască.

Bătrâneţea este noua normalitate

 

Familia McCurdy reprezintă avangarda noii generaţii de bătrâni – încă activă, energică şi doritoare de un sistem medical care să îi permită să aibă o viaţă obişnuită. După cum spune Margaret Chan, Director General al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii: „A face parte din grupa vârstei a 3-a devine un lucru normal”.

= Populaţie cu vârsta de peste 65 de ani
= Copii

Se estimează că în 2047 numărul persoanelor vârstnice va depăşi numărul de copii pentru prima dată.

Numai 37% dintre adulţii cu vârsta peste 50 de ani cred că vor avea nevoie de asistenţă medicală permanentă. Realitatea arată că 70% vor avea nevoie.

Numai 20% au vorbit cu copiii lor adulţi despre o strategie de îngrijire pe termen lung.

Sănătate şi pensionare: planificarea pentru marele necunoscut, Merrill Lynch

Dilema asistenţei medicale

 

Philips formează parteneriate cu entităţi interesate din toată lumea pentru a găsi metode inovatoare care să asigure cetăţenilor cele mai bune tratamente, dar care să ajute şi specialiştii să îşi crească resursele şi bugetele. Toate acestea se pot obţine folosindu-se tehnologia telemedicinii pentru a se monitoriza starea de sănătate a pacienţilor acasă şi pentru a-i conecta direct cu personalul medical.

Ştim că primii 5% dintre pacienţii oricărui sistem folosesc o mulţime de resurse: timp, bani, oameni.”

 

Dr. Edward Perrin, MD

Banner iCare, Centrul Medical Banner Health

Regândim metoda

Laboratorul Aging Well Think Tank, înfiinţat de Philips, consideră că trebuie să renunţăm la ideea că bătrâneţea este doar o perioadă de declin inevitabil şi să considerăm că aceasta poate fi susţinută cu inovaţii utile în domeniul asistenţei medicale. A venit timpul să adoptăm o altă abordare în ceea ce priveşte asistenţa medicală, încorporând tehnologia în viaţa de zi cu zi a oamenilor.
De exemplu, în loc să fim nevoiţi să mergem la spital, poate să vină spitalul la noi. Cel puţin, aceasta era ideea atunci când inventatorii de la Philips au început să dezvolte tehnologia telemedicinii cu scopul de a schimba modul în care se îngrijeşte societatea. Astăzi, această tehnologie nu numai că le permite medicilor şi asistentelor să îşi monitorizeze pacienţii în timp ce aceştia se află acasă, dar îi ajută pe oameni să ia măsuri preventive care îi pot ajuta să aibă o viaţă mai lungă şi mai frumoasă.

Acesta este viitorul. Este un model de îngrijire cu adevărat uimitor, care încă nu există nicăieri în altă parte.”

 

Dr. Edward Perrin, MD

Banner iCare, Centrul Medical Banner Health

Sistemul revoluţionar „de la spital acasă” de la Philips foloseşte tehnologie sofisticată pe bază de servicii cloud, care monitorizează, stochează şi analizează volume mari de seturi complexe de date. Pacienţii trebuie să fie încurajaţi şi ajutaţi să îşi gestioneze şi să îşi îmbunătăţească starea de sănătate; astfel specialiştii vor avea mai mult timp la dispoziţie să trateze mai mulţi pacienţi cu mai multă eficienţă.

Cum funcţionează

 

Sistemul de telemedicină pus la punct prin programul Philips-Banner Health este cu adevărat un proiect care deschide drumuri.

Pacienţii folosesc tehnologie conectată de la Philips pentru a-şi face propriile teste medicale acasă.
Datele sunt transmise direct la centrul de teleasistenţă al companiei Banner.
Interfaţa software-ului informează personalul Banner cu privire la orice modificare a stării pacientului.
Un sistem compatibil cu tabletele permite medicilor şi asistentelor să intre în videoconferinţă direct cu pacienţii.

Mă bucur că sunt acasă cu Ralph. Dacă am o urgenţă, tot ce trebuie să fac este să apăs un buton şi imediat vine cineva de la Banner iCare.”

 

Helen McCurdy

Pacient, Banner Health

Opinia unui pacient despre asistenţa medicală la domiciliu

Află de la pacienţi şi experţi cum asistenţa medicală la domiciliu face viaţa mai frumoasă.

Perspectiva medicului


Dr. Perrin este convins că aceasta este calea de viitor a unei populaţii îmbătrânite. „Atunci când am în spate o echipă de oameni susţinuţi de tehnologie Philips, pot să aflu lucrurile mai devreme, să tratez mai devreme şi, în final, să aduc o schimbare în bine în viaţa pacienţilor.”

Un program dinamic

Banner iCare şi Philips depun eforturi pentru a ajuta pacienţii cât mai bine.

Perspectiva noastră

 

Philips consideră că acest tip de asistenţă medicală personalizată – un proiect care ajută oamenii să deţină controlul asupra propriei stări de sănătate chiar la ei acasă – poate deveni un model pentru bătrânii care îşi doresc să ducă o viaţă independentă, dar care au nevoie de supraveghere medicală atentă.

Vezi toate soluţiile noastre din domeniul îngrijirilor medicale