Spitalele de mâine

Datorită numeroaselor inovaţii apărute în ultimii ani în domeniul îngrijirilor medicale, spitalele au fost modernizate atât de mult, încât produsele inovatoare şi aparatura digitală ajută la îmbunătăţirea vieţii oamenilor mult mai mult decât şi-ar fi imaginat cineva.

Şi totuşi, odată cu aceste progrese de generaţie următoare, eficienţa spitalelor devine din ce în ce mai importantă. Tehnologia aplicată care este protectoare, eficientă şi cu beneficii semnificative trebuie să producă o schimbare în viaţa oamenilor şi totodată să ţină seama de aspectele bugetare. Aceasta este esenţa unei revoluţii în domeniul îngrijirilor medicale.
Aşadar marea provocare este aceea de a satisface cererea din ce în ce mai mare de îngrijiri medicale şi de a menţine, în acelaşi timp, solvabilitatea serviciilor medicale. O abordare încearcă să se îndepărteze de modele de furnizare a serviciilor de tip siloz, îndreptându-se către dezvoltarea unor servicii de îngrijire medicală bine integrate. Scepticii au observat, totuşi, că eforturile de până acum au însemnat ceva mai mult decât un simplu transfer de resurse de la un siloz la altul.

Lucrurile se schimbă în mai bine, iar inovaţiile medicale care se axează pe costuri şi eficienţă au abilitatea de a revoluţiona sistemul.”

 

Dramatic changes in store for the hospital of tomorrow (Se prevăd schimbări radicale pentru spitalele viitorului), CNBC Innovation Cities, 2014

Însă lucrurile se schimbă în mai bine, iar inovaţiile din domeniul asistenţei medicale care se axează pe costuri şi eficienţă au abilitatea de a revoluţiona sistemul.
Timp de mulţi ani, spitalele de boli acute au depus eforturi de a ţine pasul cu explozia de inovaţii medicale şi cu datele care le însoţesc. Deşi unii furnizori de servicii medicale au avansat cu ajutorul tehnologiei informaţiei şi comunicării (TIC) la a administra şi a monitoriza datele clinice, aceştia sunt excepţia, nu regula. Într-un deceniu, limitările cauzate de TIC vor fi deja amintire.

10,1%

din PIB-ul mondial a fost cheltuit pentru sănătate în anul 2012.

 

Sursă: OMS

Mai mult, utilizarea adecvată şi eficientă a acestor date va ajuta la reducerea costurilor de furnizare a serviciilor, la eliminarea barierelor dintre specialităţile medicale şi furnizorii de servicii, la sporirea transparenţei pentru pacienţi şi la asigurarea unei experienţe complete pentru pacient. Inevitabil, cea mai lentă parte a schimbării va fi de ordin cultural. În ciuda ritmului rapid al progresului clinic, structurile clinice tradiţionale s-au dovedit a fi lente în evoluţie dar, motivată de nevoile bugetare şi de atracţia exercitată de noile metode incitante de furnizare a unor servicii îmbunătăţite, inovaţia din domeniul îngrijirilor medicale poate genera schimbare.
Dacă motoarele schimbării vor fi datele importante şi tehnologiile mai ieftine, cum se va resimţi acest lucru aici, în spitale? Care vor fi avantajele pentru pacienţi şi cum se va modifica eficienţa spitalelor? Deja apar tendinţe care vor permite colaborări în timp real între clinicieni şi pacienţi pentru a îmbunătăţi rezultatele, reducându-se, în acelaşi timp, costurile.
De exemplu, folosind proceduri de înaltă tehnologie care integrează mai multe instrumente şi tehnici, clinicienii vor putea trata probleme complicate printr-o abordare axată pe pacient care reduce „concurenţa” dintre disciplinele clinice actuale, de exemplu dintre chirurgul cardiovascular şi cardiologul de intervenţie.
Inovaţiile din domeniul îngrijirilor medicale vor permite spitalelor să externeze mai mulţi pacienţi şi mai repede şi să realizeze recuperarea în alt mediu, inclusiv la domiciliu. Prin monitorizare activă se va putea interveni la timp, dacă este necesar.
Folosind datele pentru a-şi reduce sfera de acţiune, clinicienii vor înceta să mai acţioneze excesiv alegând riscul cel mai mic atunci când diagnostichează sau tratează, orientându-se către o abordare cu obiectiv clar. Acest lucru va îngloba totul, de la expunere la radiaţii pentru imagistică până la procedurile minim invazive.
Majoritatea persoanelor conectate la spitalul viitorului nu vor fi fizic acolo. În schimb, spitalul va avea rolul unei legături virtuale, oferind pacienţilor servicii clinice prin centre distribuite local care acoperă totul de la chirurgie la reabilitare.
În sfârşit, folosind conexiuni securizate, spitalul viitorului va transmite mai multe informaţii decât până acum, integrând informaţii din mai multe surse. Toţi – de la pacienţi şi familie până la medici, asistenţi şi oricine plăteşte factura – vor avea acces în timp real la informaţii utile datorită inovaţiilor medicale.

Se estimează că piaţa teleasistenţei va ajunge la 1 miliard până în 2018?

Fals. Se estimează că piaţa globală a teleasistenţei va ajunge la 2,5 miliarde până în 2018. 70% dintre „cele mai conectate” spitale din America deja oferă servicii de teleasistenţă. Sursa: Soluţii avansate de teleasistenţă

Vezi toate soluţiile noastre din domeniul îngrijirilor medicale